Ændringer vedrørende Diners Club kortindløsning
Svar:
Langt de fleste forretninger, skal ikke foretage sig noget.
Hvis du har en samarbejdsaftale med Diners Club og samtidig en Nets aftale med et Dankort forretningsnummer, også kaldt TOF nummer, så sker overførelsen til Nets Danmark A/S automatisk. - Fra den 7. maj 2019, vil Diners Club samarbejdsaftalen overgå til Nets Danmark A/S og derved forsætte som hidtil.
Svar:
SEB Kort Bank, som ejer Diners Club Nordic/Danmark har besluttet at stoppe kortindløsningen af Diners Club/Discover i Norden, derfor har Diners Club Nordic AB lavet en aftale med Nets Danmark A/S om at overtage kortindløsningen i Norden.
Svar:
Diners Club samarbejdsaftalen kan ikke automatisk overføres til Nets Danmark A/S og ophører derfor pr. 31. maj 2019.
For ny Diners Club samarbejdsaftale kontaktes Nets Danmark A/S via Support alle hverdage 8-17 på telefon: +45 44 89 24 80 eller via Nets Danmarks hjemmeside.
Svar:
Fra den 7.maj 2019, kontaktes Nets Danmark A/S via Support alle hverdage 8-17 på telefon: +45 44 89 24 80 eller via Nets Danmarks hjemmeside.
Svar:
Nej – Hvis du har en samarbejdsaftale med Diners Club og samtidig en Nets aftale med et Dankort forretningsnummer, også kaldt TOF Nummer, så sker opdateringen af din terminal automatisk.
Svar:
Ja, samarbejdsaftalen fortsætter med de samme betingelser som hidtil.
Svar:
Diners Club/Discover er et internationalt varemærke og betalingsnetværk og ved at indgå en indløsningsaftale med Diners Club, får din forretning adgang til internationalt rejsende med Diners Club/Discover kreditkort – www.dinersclub.com. Fortsætte du med at modtage Diners Club kort, får du samtidig adgang til at modtage betalinger fra Discover Global Network (DGN). Discover® Global Network har over 105 millioner kortholdere fra hele verden – blandt andet: Discover® Card udstedt i USA, Diners Club International® Card som udstedes i over 55 lande.
Svar:
For transaktioner/køb frem til den 7. maj 2019 vil alle udbetalinger som hidtil blive udført af Dines Club. For transaktioner/køb efter den 7. maj 2019 vil udbetalinger ske fra Nets Danmark A/S.
Svar:
Ja, eService lukkes ikke, så alle transaktioner/køb foretaget før 7. maj 2019, kan findes i eService. Find eService på: www.dinersclub.dk / LOG IND / eService.
Har du problemer med at logge ind på eService, så kontakt ForretningsService via forretningsservice@dinersclub.dk
Svar:
For transaktioner/køb foretaget før 7. maj 2019 vil I som hidtil fortsat modtage Diners Club Betalingsopgørelse som PDF - kræver at der lavet en aftale om modtagelse af PDF før 7. maj 2019. For transaktioner/køb foretaget fra 7. maj 2019 – Kontakt Nets Danmark A/S for information.
Svar:
Der findes andre muligheder for Diners Club kortindløsning, men vi anbefaler Nets Danmark A/S. For yderligere information om andre Diners Club kortindløsere, kan du på Diners Clubs Internationals hjemmeside dinersclub.com se hvilke muligheder der findes.
Svar:
Kontakte Nets Danmark A/S via Support alle hverdage 8-17 på telefon: +45 44 89 24 80 eller via Nets Danmarks hjemmeside.
Svar:
Nets Danmark A/S - Kundeservice:
Support alle hverdage 8-17 på telefon: +45 44 89 24 80 eller via Nets Danmarks hjemmeside.
Svar:
Vi har gennemført en fusion - Diners Club Nordic AB var et helejet datter selskab til SEB Kort Bank AB. Derfor har vi, som din samarbejdspartner, skiftet navn til SEB Kort Bank. Fusionen er foretaget den 1. februar 2019. Vi har samme kontaktdata og adresse, som hidtil. På vores hjemmeside kan du finde mere information om SEB Kort Bank og om dine rettigheder.
Svar:
Samarbejdsaftalen vedrørende rejsekonto fortsætter uden ændringer og vil fremover kun omhandle rejsekonto alene. Hvis I også har en samarbejdsaftale med Diners Club kortindløsning, kontaktes Nets Danmark A/S for at indgå en ny aftale for indløsning af Diners Club/Discover kreditkort.