Hvorfor rejsekonto?

Idéen med at have en rejsekonto er at reducere arbejdet omkring administrationen af forretningsrejser og samtidig giver virksomheden bedre overblik over rejseomkostninger. Kontoen har op til 65 dages rentefri kredit – og andre fordele.

Næsten alle virksomheder kan opnå økonomiske og tidsmæssige besparelser ved at anvende en rejsekonto.

Fordele

  • Alle rejser debiteres på en fælles rejsekonto og ikke på den enkelte medarbejders firmakort, hvilket giver mindre administration og færre fakturaer.
  • Har de ansatte et firmakort* med forsikring, så aktiveres forsikringen, når rejsekontoen anvendes til indkøb af rejser.  
  • Alle omkostninger samles pr. kalendermåned og som betalingsbetingelse tilbydes du løbende måned + 20 dage eller + 35 dage. Det giver dig helt op til 65 dages rentefri kredit.
  • Faktureringen tilpasses regnskabsrutinerne i din virksomhed
  • Ved at tilføje information som fx projekt, afdeling eller købssted, tilpasses fakturaen jeres behov
  • Fakturaen sendes som papirfaktura eller elektronisk faktura (pdf), via OIOUBL/OIOXML eller filoverførelse. 

*Firmakortet skal være udstedt af SEB Kort Danmark.