Indsigelse

Skal jeg henvende mig til jer eller til forretningen?

Svar:

Du skal altid henvende dig til forretningen først. Forretningen eller selskabet, hvor du har betalt for varer eller services med dit kort, er ansvarlig for eventuelle fejl i overensstemmelse med gældende lovgivning. Reklamationen skal derfor først rettes mod forretningen og ikke mod Diners Club. Men får du ingen hjælp af forretningen, så kan du henvende dig til Diners Club.

Hjalp denne information dig?
Hvordan angiver jeg en reklamation?

Svar:

Du finder reklamationsformularen her. Følg instruktionerne i skemaet og indsend det.

Hjalp denne information dig?
Hvor lang er behandlingstiden på en reklamationssag?

Svar:

Vores behandlingstid varierer alt efter travlhed i afdelingen, men vores ambition er, at behandle din sag inden for tre uger. Når du anmelder din reklamation, får du automatisk information om, hvor lang behandlingstid du kan forvente.

Hjalp denne information dig?
Findes der mere information om et køb eller en kontanthævning end det, jeg selv kan læse mig frem til på mit kontoudtog eller på Mit Kort?

Svar:

Vi kan fortælle dig, hvornår købet præcis har fundet sted, og om købet eller kontanthævningen er godkendt med pin-kode. Vi har ingen kopier af kvitteringer, dette findes hos den aktuelle forretning.

Hjalp denne information dig?
Jeg ønsker ikke at lægge penge ud for et køb, jeg ikke mener, jeg har foretaget, hvad gør jeg?

Svar:

Hvis du vil anmelde en reklamation, kan vi afhængig af situationen udsætte betalingen af det reklamerede beløb.

Hjalp denne information dig?
Får jeg et nyt kontoudtog, hvis I krediterer min konto?

Svar:

Du får ikke et nyt kontoudtog, men krediteringen vil fremgå af næste kontoudtog.

Hjalp denne information dig?
Skal jeg spærre kortet?

Svar:

Hvis kortet er bortkommet, skal det altid spærres så hurtigt som muligt. Spær kortet når som helst, døgnet rundt, ved at ringe til +45 36 73 73 19.

Hjalp denne information dig?
Hvad gælder i tilfælde af at et flyselskab går konkurs?

Svar:

Hvis et flyselskab er gået konkurs, og du har booket og betalt en rejse med dit kort, skal du i første omgang kontakte flyselskabet eller din rejsearrangør for mere information.

Er der tale om en pakkerejse (f.eks. fly + hotel) skal du henvende dig til Rejsegarantifonden og gøre dit krav gældende over for fonden. Nærmere oplysninger fremgår af rejsegarantifondens hjemmeside. Er der tale om ”flight only”, men hvor der er tegnet konkursdækning (fremgår af rejsebeviset /kvitteringen), skal der rettes henvendelse til Rejsegarantifonden. Konkursdækningen kan alene tegnes ifm. private rejser – ikke firmarejser. Har du købt rejsen via et dansk rejsebureau, skal du kontakte rejsebureauet med henblik på afhjælpning og ombooking.

Er det ikke en pakkerejse, og du ikke har tegnet konkursforsikring, kan du gøre indsigelse over for os og efter en nærmere undersøgelse er der mulighed for erstatning i et vist omfang. Erstatningen vedrører kun den del af rejsen, som ikke har kunnet udnyttes, og kun den del, som angår det selskab, der er begæret konkurs. Hvis du har købt rejsen via en rejsearrangør, får du ikke erstatning for reservationsgebyrer eller andre gebyrer fra rejsebureauet. Reklamationsretten gælder ikke for tilslutningsfly, transfer til og fra lufthavnen, hotel eller lignende. Kortets supplerende rejseforsikring dækker ikke udgifter forårsaget af flyselskabets konkurs. Du kan ikke reklamere over rejsen eller få kompensation for rejsen, hvis tilsvarende kompensation er udbetalt fra anden side.

Når du reklamerer over et køb, skal du vedhæfte dokumenter, som underbygger, at flyselskabet er begæret konkurs, og at du har forsøgt at kontakte dem eller den rejsearrangør, hvor du har booket rejsen. Vedhæft også det svar, du har modtaget. Du skal også vedhæfte ordrebekræftelsen eller flybilletten, hvoraf dato for rejsen, bookingnummer/billetnummer, navn på passagerer, samt billettens pris fremgår. Vær opmærksom på, at hvis det kun er en del af rejsen, du ønsker at reklamere over, for eksempel hjemrejsen, eller hvis en del af rejsen er booket hos et andet selskab, skal prisen for den del, du ønsker at reklamere over, fremgå. Det er vigtigt, at vi får så komplette oplysninger som muligt, for at vi kan behandle din henvendelse så let og hurtigt som muligt.

Hjalp denne information dig?
Jeg genkender ikke forretningen på fakturaen, men genkender beløbet. Hvordan kan det gå til?

Svar:

Diners Club er kun en formidler af betalinger, og vi behandler tredjehåndsinformationer, som vi modtager fra forretningens bank. Diners Club stræber efter, at formidlede budskaber er korrekte, men det forekommer, at butikker videreformidler betalinger under et andet navn end det som stod på butiksfacaden eller hjemmesiden. Dette kan også have noget at gøre med ejerskabs-strukturen.

Hjalp denne information dig?
Skal jeg politianmelde ukendte køb?

Svar:

Al kriminel virksomhed skal politianmeldes. Selv ukendte køb.

Hjalp denne information dig?
Har I kopier af kvitteringer hos Diners Club?

Svar:

Nej, Diners Club er kun en betalingsformidler og al kommunikation med indkøbsstedet sker elektronisk. Indkøbsstedet arbejder derimod under bogføringsloven og har en pligt til at gemme betalingsdokumentation. Du kan derfor henvende dig til butikken, hvis du vil have en kopi af en kvittering.

Hjalp denne information dig?
Jeg har købt en vare som er forfalsket, defekt eller ikke som forventet. Hvad gør jeg?

Svar:

Forsøg at løse sagen direkte med forretningen. Mange gange løser det hele sig ved at gå i dialog med dem. Hvis du ikke får hjælp af forretningen, kan du anmelde en reklamation her. Følg anvisningen i formularen. Vær opmærksom på, at du først skal have kontaktet forretningen for en løsning, for at vi kan hjælpe dig.

Hjalp denne information dig?
Hvad gør jeg, hvis jeg har reklameret, men nu opdager, at betalingen var korrekt?

Svar:

Meddel os det så hurtigt som muligt via de kontaktoplysninger, du benyttede ved reklameringen.

Hjalp denne information dig?
Jeg har ikke fået min bestilte varer, hvad gør jeg?

Svar:

Du skal altid, først og fremmest, henvende dig til forretningen og spørge hvorfor varen ikke er kommet. Hvis der findes en leveringsdato skal du vente til den dato er passeret. Findes der ingen leveringsdato, kan vi ikke hjælpe dig, før der er gået 30 dage fra indkøbsdatoen. Hvis forretningen ikke kan eller vil hjælpe til med at få leveret varen, er det muligt at anmelde en reklamation hos os.

Hjalp denne information dig?
Der er ukendte køb på mit kort, hvad gør jeg?

Svar:

Såfremt der er ukendte køb/kontanthævninger på dit kort, skal du kontakte os for at komme med en indsigelse.

Hjalp denne information dig?
Hvordan spærrer jeg mit kort?

Svar:

Du kan spærre dit kort døgnet rundt ved at ringe til os på telefon +45 36 73 73 19. Husk, at du skal politianmelde hændelsen. Hvis kortet er blevet stjålet fra dig i udlandet, så skal politianmeldelsen ske lokalt, alternativt hurtigst muligt, når du kommer hjem. 

Hjalp denne information dig?